Drinkfinity – butelka wielokrotnego użytku z kapsułkami smakowymi od Pepsi
Smart City

Drinkfinity – butelka wielokrotnego użytku z kapsułkami smakowymi od Pepsi

Tworząc nowy produkt, o nazwie Drinkfinity, koncern Pepsi zerwał z dotychczasowym sposobem projektowania nowych produktów, w swoim klasycznym centrum badawczo-rozwojowym. Próbując wyjść naprzeciw zmianom w preferencjach zakupowych, gdzie coraz mniej osób kupuje słodzone napoje, Pepsi postanowiło pójść nieklasyczną drogą kreowania nowego rozwiązania.

Drikfinity zawiera butelkę wielokrotnego użytku i jednorazowe kapsułki smakowe, które uwalniając się z kapsla, nasycają wodę w butelce jednym z 12 w pełni naturalnych aromatów, takich np. jak trawa cytrynowa.
Przy tworzeniu tego produktu, PepsiCo zerwało z ponad 100-letnią tradycją tworzenia nowych receptur i produktów. Zespół tworzący Drinkfinity został wyprowadzony z biurowca do przestrzeni coworkingowej. Po raz pierwszy produkt wypróbowano na rynku brazylijśkim. Pilotaż sprawił, że wprowadzono spore zmiany w produkcie, np. przeniesienie kapsułki z denka na wieczko butelki. Następnie PepsiCo przeprowadziła wewnętrzne beta testy skierowane do 4 tysiecy swoich własnych pracowników w USA i to dzięki nim powstały takie smaki jak “Chili” czy “Charge”. Wreszcie, zamiast wprowadzać na półki sklepowe, produkt pojawił się w lutym tego roku na witrynie e-commerce koncernu, jak i inne marki tego producenta.

Ale prawdziwą misją Drinkfinity było uwolnienie i przetestowanie kreatywności i procesu budowania produktów wewnątrz firmy. Założenie jest takie, że smaki, wraz z gustami klientów muszą ewoluować i firma musi mieć dostoswany do tego sposób pracy nad nowymi produktami. Niezależnie od tego czy Drinkfinity odniesie sukces rynkowy, PepsiCo ma gotowy i przetestowany wehikuł do opracowywania nowych projektów, w sposób bardziej dostsowany do obecnej prędkości zmian na rynku.

Takie podejście staramy się propagować i my, współpracując z różnymi podmiotami.
Efekty badania preferencji konsumentów widać nawet na stronie www produktu, gdzie wersja europejska różni się znacznie od tej brazyliskiej czy amerykańskiej.