3 ciekawe rowery elektryczne
Smart City

3 ciekawe rowery elektryczne

Produkcja rowerów wymaga użycia dużo, dużo mniejszej ilości surowców niż produkcja samochodów. Rowery potrzebuję znacznie mniej miejsca na nowe drogi czy parkingi (choć niejako wymuszają tworzenie osobnych dróg rowerowych, bowiem część rowerzystów boi się poruszać po drogach wspólnie z samochodami). Bez wątpienia, rowery redukują poziom hałasu i zanieczyszczenia powietrza oraz pozwalają zaoszczędzić pieniądze.

Problemem często nie do pokonania jest to, że trzeba używać własnych sił do napędu roweru. Kiedy trasy przebiegają po dużych różnicach wzniesień, staje się to dużą barierą w rozwoju ruchu rowerowego. Nie mamy wpływu na warunki pogodowe, temperatury powietrza, ale możemy dokładając napęd elektryczny znacznie zwiększyć komfort poruszania się rowerem.

Elektryczny rower to lepsza, mniej energo i przestrzeniochłonna alternatywa dla poruszania się po mieście samochodem. Rower nie stoi w korkach (przynajmniej na razie), a dzięki wspomaganiu elektrycznemu, można ograniczyć niezbędny wysiłek. Dodatkowe źródło zasilania chwalą sobie osoby starsze i niezbyt ruchowo sprawne. Z silnikiem można bez większych trudności pokonać stromy podjazd czy większe odległości. Producenci nie ograniczają się jedynie do tworzenia elektrycznych rowerów miejskich. Obecnie można kupić rowery ze wspomaganiem do jazdy terenowej oraz klasyczne szosówki.

Zalety roweru elektrycznego:

  • Elektryczny rower doskonale nadaje się na środek transportu w większych miastach, gdzie kierowcy każdego dnia spędzają mnóstwo czasu w korkach.
  • Wspomaganie przez silnik pozwala na oszczędzenie sił zarówno w mieście, jak i poza nim, można więc pokonywać większe dystanse bez zmęczenia.
  • Wychodzi w eksploatacji znacznie taniej niż pojazdy spalinowe.
  • Do naładowania akumulatora nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu

Wady roweru elektrycznego:

  • Waga – silnik, akumulator oraz dodatkowy osprzęt sprawiają, że tego typu rower jest przynajmniej 5-6 kg cięższy od klasycznego odpowiednika. Przeciętna waga roweru elektrycznego wynosi ok. 22 kg. Dla osób, które po jeździe muszą wynieść swój rower z silnikiem elektrycznym na piętro (np. do mieszkania w bloku), może mieć to istotne znaczenie.
  • Akumulator ma on ograniczoną żywotność, wyrażaną w określonej liczbie cykli ładowań. Ponadto w miarę eksploatacji obniża się jego wydajność. Podobnie jak w przypadku innych urządzeń elektrycznych, także rower elektryczny jest podatny na zimno – w niższych temperaturach akumulator będzie się szybciej rozładowywał. Nie należy jednak zniechęcać się i myśleć, że nowy potrzebny będzie co miesiąc czy raz na kwartał. Przeciętny akumulator zniesie spokojnie kilkaset ładowań, zanim zacznie powoli obniżać swoją wydajność.
  • Cena – rower elektryczny jest znacznie droższy niż zwykły. Jeśli kupuje się nowy model, wówczas wydatek na pewno przekroczy 2000 PLN

Tak powstaje elektryczny rower

 

Oto 3 propozycje modeli, które dla Was wybraliśmy, reprezentują inny typ podejścia do tematu:

  • Indiana E-City  – co go charakteryzuje? Wyprofilowana kierownica zapewnia wygodną pozycję podczas podróży, aluminiowa rama zapewnia niższą wagę roweru, wytrzymała bateria litowo-jonowa o napięciu 36 V, bezszczotkowy i bezoporowy (wyposażony w wolnobieg) silnik elektryczny posiada wystarczającą moc umożliwiającą sprawne poruszanie się w zróżnicowanym terenie i komfort podróży przy długich dystansach.

Cena: od 3199 zł

 

  •  ELOPS 940 E B’TWIN – jego mocne strony? Ekran LCD, wygodne gripy i siodło, proste plecy, szerokie opony, amort. widelec, wyposażony w centralny silnik, 10 biegów, bagażnik 27 kg, rama wykonana z aluminium.

Cena: 7999 zł

 

  • Cero jest elektrycznym rowerem, który na pozór tylko wygląda na zwykły niczym niewyróżniający się rower. Tymczasem ten rower posiada 3 aluminiowe kosze, które dostosowane są do przewozu towarów, dzieci itp. do 136 kg. Na jednym ładowaniu przejedzie niemalże 150 km i jest wykonany z najwyższą dbałością o szczegóły. Jak zapewnia producent – ten rower może zastąpić Twojego SUVa! Jedyną wadą jest niestety cena, ale jest dużo tańszy niż samochód czy motor. 

Cena: Od 12 265 zł

Jesteśmy bardzo ciekawi czy rower elektryczny to dla was opcja możliwa do zaakceptowania? Czy to tylko pojazd do rekreacji, czy docelowy środek transportu, którym można zastąpić auto, motocykl lub skuter?